Zdraví zaměstnanců na prvním místě. TECHO představilo budoucnost kanceláří po koronaviru
Praha, 18. května 2020 – S postupným rozvolňováním bezpečnostních opatření kvůli šíření pandemie covid-19 musí zaměstnavatelé řešit novou výzvu v podobě zajištění bezpečnosti a zdraví svých zaměstnanců. Největší český výrobce a dodavatel kancelářského nábytku a interiérů TECHO představil koncept Healthy workplace, který nabízí efektivní a dostupná řešení na míru.
„Dlouhodobě se zabýváme různými tématy, která souvisí s budoucností pracovního prostředí. Dnes ale s klienty řešíme jediné – jak zajistit bezpečný návrat jejich zaměstnanců zpátky na pracoviště,“ říká Jan Mergl, obchodní ředitel společnosti TECHO pro Česko a Polsko. „Ačkoli mnoho firem v budoucnu určitě ve větší míře umožní práci z domova, jsou obory, kde to nebude možné. Lidé navíc potřebují sociální kontakt a pravidelný režim. Firmy tak dnes hledají nové možnosti a metodiky, které jim umožní zvýšit bezpečnost a hygienický standard jejich kanceláří,“ dodává Jan Mergl.
Koncept Healthy workplace kombinuje dlouholeté zkušenosti firmy z oblasti pracovního prostředí s novými produkty vyvinutými s cílem pomoci firmám s řešením aktuální zdravotní krize. „Naším cílem je, aby se zaměstnanci mohli vrátit do práce co nejdříve,“ říká Jan Mergl a dodává: „Máme výhodu, protože jsme zvyklí pracovat pro zdravotnický sektor, kde platí mnohem přísnější hygienická pravidla. Výrobu a skladové hospodářství jsme navíc uzpůsobili tak, abychom firmám, které potřebují co nejdříve znovu fungovat, vyhověli opravdu co nejrychleji. Pomůžeme nejen s tím, co je akutně potřeba, ale i s dlouhodobým konceptem pro zajištění maximální bezpečnosti zaměstnanců.“
Odborníci z firmy TECHO se shodují na tom, že pro bezpečnost jsou klíčové tři hlavní prostory – recepce, kanceláře open space a zasedací místnosti. Pro každou oblast nabízejí konkrétní řešení, která mají zmírnit nebo zcela odstranit možná zdravotní rizika.
„Velkým problémem vstupních prostor je například zvýšený pohyb cizích osob. Zaměstnanci si oblíbili možnost zasílání soukromých zásilek přímo na pracoviště, takže tyto prostory připomínají často poštovní depa. Řešením jsou chytré osobní skříňky, které je možné umístit i zcela mimo firemní prostory. Hygienické stanice jsou a zůstanou zřejmě již natrvalo samozřejmou součástí našich kanceláří,“ říká Šimon Opekar, obchodní manažer.
Novinkou, kterou přinesla současná zdravotní krize, jsou nástavce z čirého laminátu, které se z bankovních přepážek rozšířily i do kanceláří open space. Lze je snadno připevnit na existující paravány mezi jednotlivými pracovišti, aniž by zaměstnance jakkoliv omezovaly v běžné práci či kontaktu s kolegy.
Štíty z plexiskla lze pro vymezení bezpečných vzdáleností použít i v zasedacích místnostech, zde ale odborníci z TECHA doporučují zamyslet se spíše nad počtem míst k sezení a celkovým uspořádáním. Jako dodatečná opatření doporučují speciální germicidní UV lampy.
Produktové portfolio společnosti TECHO a její mateřské značky Ahrend obsahuje řadu produktů, které lze využít také k vybavení zdravého domácího pracoviště. „Doma nemusíme řešit vzdálenost mezi kolegy, ale zejména ergonomii, a to v míře, na kterou jsme zatím asi nebyli zvyklí. Většina lidí nemá domácí pracovnu vybavenou tak, aby v ní mohla pracovat celý den. Setkáváme se s různými zdravotními problémy spojenými zejména s nevhodným sezením a nedostatkem pohybu,“ vysvětluje obchodní manažer Milan Začal. TECHO nabízí například celou řadu ergonomických židlí, výškově nastavitelných stolů a praktických doplňků.
„Celý svět zažívá velmi netradiční období v moderní historii a kancelářský prostor a způsoby práce bude nutné přizpůsobit nové situaci. Trend vývoje kanceláří v posledních letech kráčel úplně obráceným směrem. Musíme tedy přehodnotit dosavadní vývoj a společně najít cestu pro bezpečné a funkční kanceláře, které budou zároveň příjemným místem pro práci,“ uzavírá Jan Mergl.
O společnosti
TECHO, a.s., patří k předním evropským výrobcům a dodavatelům kancelářského nábytku a je největší společností v České republice, která poskytuje komplexní služby v oblasti výstavby komerčních interiérů na klíč (tzv. fit-out řešení) pro celou řadu nadnárodních i lokálních firem v Evropě a na Blízkém východě. Společnost je od roku 2008 součástí nizozemské skupiny Royal Ahrend BV, která patří mezi tři největší výrobce kancelářského nábytku v Evropě. Klientelu společnosti tvoří významné bankovní domy, finanční ústavy, mezinárodní společnosti, vládní organizace a veřejné instituce. Její pobočky dnes najdeme ve Velké Británii, na Slovensku, v Polsku, Rakousku, Maďarsku, Rumunsku, Chorvatsku, Bulharsku, Rusku, Gruzii, na Ukrajině a také v Číně a ve Spojených arabských emirátech.
Kontakt pro média
Stance Communications, s.r.o.
Ladislav Pokorný, Account Manager
Jungmannova 750/34, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 513 052
E-mail: ladislav.pokorny@stance.cz