mBank nově umožňuje i neklientům zažádat o půjčku bez papírování. Stanovisko k žádosti dostanou za čtyři minuty
Žadatelé o půjčku od mBank, kteří u ní nemají zřízený bankovní účet, nemusí nově dokládat své příjmy. Podmínkou je práce na zaměstnanecký poměr a zasílání svého hlavního finančního příjmu na účet jedné z podporovaných bank, a to alespoň po dobu šesti měsíců. Doba od podání žádosti o mPůjčku po zaslání finálního stanoviska k čerpání prostředků se tak zkrátí na pouhé čtyři minuty.
Lidem, kteří žádají o mPůjčku od mBank a nejsou jejími klienty, nyní odpadá nutnost stahovat výpisy z účtu nebo potvrzovat dokumenty od zaměstnavatele, tedy úkony, které proces žádosti o půjčku zbytečně prodlužují.
Zjednodušený proces žádosti umožňuje evropská směrnice Payments Service Direction Two (PSD2), díky které mezi sebou banky komunikují přes sjednocené rozhraní. mBank si tak se souhlasem žadatele příjem s danou bankou – v tuto chvíli s Českou spořitelnou, ČSOB, Komerční bankou, MONETOU Money Bank nebo Fio bankou – ověří sama, přičemž získá pouze ty informace, které potřebuje pro vyřízení žádosti. Podmínkou je práce na zaměstnanecký poměr a zasílání hlavního finančního příjmu jedné z uvedených bank alespoň po dobu šesti měsíců.
Žadatelé o osobní půjčku tak zvládnou celý proces online bez nutnosti chodit na pobočku, zbytečného papírování a bezpečně. Od zaslání žádosti až ke schválení nezabere takový postup žadateli více jak čtyři minuty. „Směrnice PSD2 plně reflektuje přístup mBank, která si zakládá na tom, že mnoho věcí lze vyřešit online, bez nutnosti navštívit pobočku. Náš proces je navíc velmi rychlý. Uvedu příklad. Pokud neklient mBank požádá skrze webové stránky mBank o půjčku v 14:43:22, v 14:47:50 jsou již finanční prostředky připraveny k načerpání. Ověřování příjmu prostřednictvím PSD2 navíc neupřednostňuje klienty s předem schválenou půjčkou, což je výhoda jak pro klienty mBank, kteří naši banku nepoužívají pro zasílání svých hlavních zdrojů příjmu a půjčku tak nemají předem schválenou, tak pro neklienty,“ říká Kateřina Veselá, manažerka týmu nehypotečních úvěrů, a pokračuje: „Vnímáme, že je o tuto novinku zájem, a to primárně u osob, kteří o mPůjčku žádají právě skrze mobilní či internetové bankovnictví. Navíc u žadatelů pozorujeme, že si mBank vybrali na základě porovnání osobních půjček s ostatními bankami.“
O mBank
mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace. Během patnácti let se pro ni rozhodlo téměř 750 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank. V červenci 2022 získala mBank cenu VISA za digitální propozici. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2022 se umístila na třetím místě v kategoriích "Běžné účty pro fyzické osoby – podnikatele" a "Bankovní spotřebitelské účty". V roce 2023 mBank zvítězila v soutěži Mastercard Awards, kde si odnesla cenu za úspěšnou marketingovou podporu vydávání virtuálních karet a zároveň za podporu všech dostupných druhů mobilních plateb.
Pro více informací kontaktujte:
Kristýna Dolejšová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.
Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 141 313, +420 224 810 809
E-mail: mbank@stance.cz