Levné bydlení je stále nedostupné. Jeden ze tří Čechů si myslí, že na vlastní nemovitost nikdy nedosáhne

ING Bank
21. September 2018

Praha, 21. září – Až 34 % Čechů, kteří nikdy nevlastnili nemovitost, si myslí, že si nikdy žádnou nekoupí. I tato data vyplývají z nejnovějšího mezinárodního průzkumu ING Bank. 63 % Evropanů se domnívá, že ceny nemovitostí budou nadále růst i v příštím roce. Více než polovina (53 %) si pak myslí, že situace nemovitostního trhu v jejich zemi se ubírá špatným směrem. Podobně smýšlejí i obyvatelé tuzemska.


Z 34 % Čechů, kteří nepředpokládají, že si v budoucnu pořídí vlastní nemovitost, tak většina (71 %) smýšlí kvůli tomu, že na to nebude stačit jejich mzda. Dalšími důvody jsou pak příliš vysoké ceny nemovitostí (12 %), obava o jistotu dlouhodobého zaměstnání (8 %) či nedostatek vhodných nemovitostí (4 %). Ještě skeptičtější, pokud jde o případné vlastnictví nemovitosti, jsou např. obyvatelé Nizozemska (40 %), Itálie (44 %) či Německa (45 %).

 

Z této skepse vyplývá i to, že pouze jeden z osmi obyvatel ČR věří, že na první vlastní bydlení dosáhne před 30. narozeninami. To silně kontrastuje s odpověďmi vlastníků nemovitostí. Celých 59 % z nich si totiž první nemovitost pořídilo právě před 30. rokem života. Není tedy s podivem, že více než polovina Čechů (51 %) považuje situaci na trhu s bydlením za nešťastnou. Ještě v roce 2017 tak smýšlelo o 11 % tuzemských obyvatel méně.

 

Takřka 8 z 10 Čechů (78 %) si myslí, že vstup na trh s bydlením je pro potenciální nové zájemce čím dál tím složitější. Na místě je tedy i tradiční otázka, zda by měli rodiče finančně podporovat své děti při koupi bydlení. S tímto tvrzením souhlasí 28 % Čechů. O poznání víc z nás (59 %) ale souhlasí s tím, že finančně pomoci s koupí nemovitosti svým dětem je dobrá investice –potvrzuje to i další statistika, podle níž 83 % Čechů považuje vlastnictví nemovitosti za lepší oproti nutnosti si ji pronajímat.

 

17 % Čechů považuje placení svého nájmu či hypotéky za obtížné. Přibližně třetina (34 %) utratí za nájem či hypotéku do ¼ své mzdy. Mezi ½ a ¼ se pohybuje 32 % Čechů. Víc než ½ výplaty pak měsíčně zaplatí 16 % Čechů.

 

Výsledky celého průzkumu naleznete na www.ing.cz/pruzkum-o-bydleni.

Čísla vycházejí ze studie Homes and Mortgages 2018, která je další verzí mezinárodního průzkumu ING International Survey zaměřeného na situaci na trhu s bydlením. Průzkum realizovala agentura Ipsos mezi 6. a 18. červnem 2018 v 15 zemích na reprezentativním vzorku 14 725 respondentů.

 

Kontakt
Tereza Schneiderová

Account Manager 
Stance Communications 
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331 
E-mail: tereza.schneiderova@stance.cz

www.stance.cz

 
O ING Bank

Skupina ING

ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání.

 

ING Bank se svými více jak 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability, a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

 

ING získala ocenění Best Bank In The World 2017, kterou uděluje časopis Global Finance.

 

ING Bank v České republice

ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více jak 250 lidí.

 

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992.  V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí.

 

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

 

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.

Privacy settings and   cookies

The website uses cookies   to provide services, personalize ads and analyze traffic.

By selecting the following, you agree to the use of cookies and the use of data about your behavior on the website to display targeted   ads.

More information and settings