Čistý výsledek ING za 1. čtvrtletí 2017 dosahuje 1 143 mil. eur
ING v 1. čtvrtletí 2017 pokračuje v obchodním růstu s neustálým zaměřením na inovace a udržitelnost.
ING v 1. čtvrtletí 2017 pokračuje v obchodním růstu s neustálým zaměřením na inovace a udržitelnost
- Ukazatele za primární klienty vzrostly: čistý příjem z úvěrových byznysů vzrostl o 5,7 mld. eur a čistý příliv klientských vkladů vzrostl o 6,7 mld. eur
- Trh stále více využívá ING inovativní produkty i aktivity zaměřené na udržitelnost
Výsledek ING za 1. čtvrtletí před zdaněním činil 1 652 mil. eur, což znamená meziroční růst o 39,3 %
- Tento výborný výsledek odráží růst úvěrů při odolávajících maržích, lepší výsledky na finančních trzích a nižší náklady rizik
- Solvenční ukazatel CET 1 na bázi fully-loaded dosáhl 14,5 %, přičemž ke konci roku 2016 to bylo 14,2 %
Prohlášení generálního ředitele
„ING má za sebou úspěšné první čtvrtletí, k němuž přispěl pokračující obchodní růst,“ uvedl generální ředitel ING Group Ralph Hamers. „Základní čistý hospodářský výsledek vzrostl oproti minulému roku o 39,3 % na 1 652 mil. eur, což odráží pokračující růst úvěrů, kvalitní řízení nákladů a relativně nízké rizikové náklady. K výsledku výrazně přispělo korporátní bankovnictví, zejména pak vyšší příjmy z oblasti finančních trhů a provizí. Čistý zisk za 1. čtvrtletí poklesl z loňských 1 257 mil. eur na 1 143 mil. eur, avšak to je zapříčiněno tím, že v loňském výsledku figuruje zisk 506 mil. eur za prodej akcií NN Group.“
„Dále jsme inovovali oblast korporátního bankovnictví: naše platforma Easy Trading Connect obstála v prvním testu v podobě velkého obchodu s ropou s využitím technologie blockchain, který proběhl ve spolupráci s jedním z našich klientů a s jednou velkou francouzskou bankou. To dokazuje, že sektor financování komoditních obchodů, kde se setkáváme převážně s procesy založenými na papíře a náročnými na manuální zpracování, může být digitalizován. V roli koordinátora pro udržitelnost jsme se svým klientem Royal Philips spolupracovali na prvním syndikovaném úvěru s úrokovou sazbou navázanou na rating společnosti Sustainalytics. Pokud rating vzroste, úroková sazba u revolvingového úvěru poklesne a naopak. Jedná se o příklad toho, že firmy stále častěji začleňují udržitelnost do svých obchodních cílů.“
„Inovujeme také v jiných oblastech banky. Příkladem je platforma Payconiq pro mobilní platby, kterou ING vyvinula a spustila v Belgii v roce 2015, a kterou nyní podporují další dvě belgické banky. Počet retailových zákazníků, kteří v Belgii tuto službu využívají, vzrostl z 6 500 loni v červenci na 25 000. Po tomto úspěchu ING spolu s dalšími nizozemskými bankami oznámila, že letos v létě spustí Payconiq v Nizozemsku.“
„Jsem hrdý na to, že výše uvedené inovace vyvinula ING a následně je převzaly další banky. To podtrhuje naši pověst lídra v oblasti digitálního bankovnictví a svědčí to o tom, že jsme schopni klientům poskytovat služby způsobem, který nás odlišuje od konkurence. Také díky tomuto přístupu jsme si polepšili v hodnocení Net Promoter Score – v minulém čtvrtletí jsme byli nejlepší v 7 zemích, nyní již v 8. ING měla k 31. březnu 2017 36,1 milionu klientů. Pro 9,85 milionu je primární bankou, což znamená meziroční růst o 8,4 %.“
„Naše úvěrové byznysy zaznamenaly čistý růst o 5,7 mld. eur, přičemž tento přírůstek se opírá jak o retailové, tak o korporátní bankovnictví, a čisté vklady klientů vzrostly o 6,7 mld. eur. Stabilní marže a vyšší provize přispěly k 39,5% růstu základního čistého výsledku oproti prvnímu čtvrtletí roku 2016. Provozní náklady byly pod kontrolou navzdory sezónně podmíněnému zvýšení regulačních nákladů a náklady rizik se držely nízko. Solvenční ukazatel CET 1 na bázi fully-loaded vzrostl ke konci března 2017 o 0,3 procentního bodu na 14,5 %, zatímco základní návratnost vlastního kapitálu za 4. čtvrtletí se z 8,1 % ve stejném období předchozího roku zlepšila na 10,8 %.“
„Jak jsme oznámili v říjnu 2016, ING propojuje lidi, platformy a procesy a buduje banku budoucnosti. V Belgii se ING dohodla s odbory na sociálním plánu, který podporuje zaměstnance, jejichž pracovní místa mohou být ohrožena, což vede k nižšímu počtu vynucených odchodů za současného dodržení finančního dopadu, který jsme odhadli v říjnu.“
„Tento týden jsme se rozloučili s finančním ředitelem Patrickem Flynnem a v srpnu odejde provozní ředitel Wilfred Nagel. Jsem jim vděčný za vše, co pro ING i pro mne osobně za ty roky udělali. Koncem týdne se Executive Board rozroste o Koose Timmermanse and Stevena van Rijswijka, zatímco Management Board Banking posílí Roland Boekhout. Jejich manažerské dovednosti přispějí k transformaci ING v banku budoucnosti – snažíme se zůstat pro klienty atraktivní, což zajistí náš vlastní udržitelný úspěch.“
O ING Bank
Skupina ING
ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání.
ING Bank se svými více jak 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability, a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.
ING získala ocenění Globální Banka roku 2016, kterou uděluje časopis Banker ze skupiny Financial Times.
ING Bank v České republice
ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více jak 250 lidí.
Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992. V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí.
V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.
Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.
Stance Communications, s.r.o.
Tereza Schneiderová
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331
E-mail: tereza.schneiderova@stance.cz