Ukrajinský trh má dle agentury CzechTrade pro české exportéry zajímavý potenciál
Praha, 15. června 2017 – Podle agentury pro podporu exportu CzechTrade nabízí ukrajinský trh stále více příležitostí pro české exportéry. Potvrzují to i výsledky jednání, které proběhlo 7. června mezi ministrem průmyslu a obchodu Jiřím Havlíčkem a ukrajinskou vicepremiérkou pro evropskou a euroatlantickou integraci Ivanou Klympušovou-Cincadzeovou v Kyjevě.
Jednání se uskutečnilo v době, kdy je ekonomická situace na Ukrajině poměrně stabilizovaná. Ukrajinské hospodářství zažilo v roce 2016 po dvou letech nárůst a rovněž se zastavilo znehodnocování hřivny.
„Zlepšující se ekonomická situace na Ukrajině nabízí českým exportérům příležitosti v mnoha odvětvích. Ukrajinská strana má zájem o spolupráci v oblasti zemědělství i letectví, stejně tak jako o dodávky českých technologií a zařízení pro modernizaci tepelných elektráren, plynárenství či o spolupráci v oblasti energetické činnosti, úspor energie a obnovitelných zdrojů,“ říká o ukrajinském trhu generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Bilance vzájemného obchodu mezi Českou republikou a Ukrajinou je dlouhodobě výrazně aktivní, přičemž ČR je devátým největším vývozcem na ukrajinský trh z členských zemí EU. Agentura CzechTrade během loňského roku zaregistrovala výrazný nárůst obchodních příležitostí pro české exportéry v oblasti zemědělství i dodávek úsporných technologií a zařízení pro průmysl a komunální sektor.
V současnosti působí na ukrajinském trhu s různou formou zastoupení přes 200 českých podniků. Patří mezi ně, kromě tradičních aktérů jako Škoda JS či Škoda Mladá Boleslav, i řada dalších firem z oblasti strojírenství, veterinářství, úsporných technologií i zdravotnictví.
Právě na rostoucí zájem podniků o ukrajinské zdravotnictví dokázala v nedávné době rychle zareagovat zahraniční kancelář agentury CzechTrade, která v návaznosti na něj uspořádala českou expozici na mezinárodní výstavě International Medical Forum. Obdobně reagovala i na rostoucí poptávku tamního agrárního sektoru po technice a know-how a již potřetí zorganizovala stánek na zemědělském veletrhu AgroAnimalShow.
Mimo to pomáhá ukrajinské zastoupení agentury CzechTrade českým firmám také s překonáním tamních politických a makroekonomických překážek. Kancelář konkrétně dokáže například získat informace o potenciálním ukrajinském partnerovi či poradit s interpretací ukrajinských legislativních změn a usnesení.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz