Export do Německa vzrostl o tři procenta. Agentura CzechTrade vloni pomohla se vstupem na tamní trh více než 250 firmám
Praha, 17. ledna 2017 –Agentura CzechTrade v loňském roce zaznamenala významný nárůst zájmu o podporu při exportu do Německa. Za prvních jedenáct měsíců loňského roku tam tuzemské firmy vyvezly zboží za 1,19 bilionu korun, což je meziročně o 3 procenta více.
Agentura CzechTrade loni podpořila při vstupu na německý trh celkem 259 firem. „Meziročně se jedná o nárůst o více než 50 procent. K našim západním sousedům míří jak firmy bez exportní zkušenosti, tak i zkušené podniky, které Německo využívají jako platformu pro vývoz do třetích zemí,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Většina firem obracejících se na německou pobočku v Düsseldorfu, která je nejvytíženější z 51 kanceláří agentury CzechTrade na světě, patří mezi malé a střední firmy do 250 zaměstnanců. „Našimi klienty jsou firmy napříč celým průmyslem, dominují však podniky zejména ze strojírenského, elektrotechnického, plastikářského a potravinářského průmyslu. Vedle koncových zákazníků hledají naším prostřednictvím hlavně distributory a obchodní zástupce,“ konstatuje ředitel německé pobočky agentury CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš.
V reakci na zvýšenou exportní poptávku a zájem českých podnikatelů o německý trh připravila agentura CzechTrade na 2. února 2017 exportní konferenci se zaměřením na praktické rady a tipy pro podnikání v Německu. Konference proběhne v odpoledních hodinách v prostorách Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, které je spoluorganizátorem akce. Registrace je možná na webových stránkách CzechTrade. V prezentační části se účastníci dozvědí o nabízených službách agentury CzechTrade, aktuální obchodní příležitosti na německém trhu nebo tipy na to, jak najít obchodního partnera a správně vysílat pracovníky do Německa. Po skončení programu bude prostor pro individuální konzultace.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz