CzechTrade asistuje české firmě, která v Kalužské oblasti uvádí do provozu už druhou etapu keramického závodu
Praha, 28. února 2017 – 1. března bude v Kirově v Kalužské oblasti Ruské federace uvedena do provozu druhá etapa závodu na výrobu sanitární keramiky Centr-Keramika. Jde o česko-ruský projekt s většinovou účastí českého zastoupení. Vestavná umyvadla značky Dreja a MYJOYS budou zásobovat primárně ruský trh, část produkce je ale určena také pro Evropskou unii. Slavnostního otevření závodu se zúčastní i velvyslanec České republiky v Ruské federaci Vladimír Remek a Jiří Mašata, vedoucí moskevské kanceláře CzechTrade, která s českou stranou na ruském trhu dlouhodobě spolupracuje.
Společný česko-ruský projekt keramického závodu staví na českém know-how. Využívá českou šamotovou technologii, která umožňuje vysokou kvalitu produkce, ale také český design a z Čech se bude dovážet i část surovin pro výrobu. V závodě Centr-Keramika se budou vyrábět vestavná umyvadla zejména pod značkou Dreja. Většina produkce je určena pro ruský trh, asi pětina pak poputuje prostřednictvím firem Dreja, resp. Dřevojas na export do zemí SNS a EU. Výrobní závod vytvoří pracovní příležitosti pro 60 lidí a má výrobní kapacitu 200 tisíc umyvadel ročně. V současné době se dokončuje projektová dokumentace k třetí výrobní etapě.
„Při vstupu na nový zahraniční trh jsou pro nás velmi přínosné praktické informace o jeho fungování, konkurenci a specifických technických požadavcích, ale i doporučení či varování vycházející ze zkušeností z působení dalších českých firem v daném regionu,“ říká Zdeněk Blažek, majitel firmy Dřevojas a jeden z účastníků projektu česko-ruské keramičky. „Na práci agentury CzechTrade obecně oceňuji především hlubokou znalost místního prostředí a možnost konzultovat jednotlivé kroky před vstupem na často neznámou půdu s kulturními i obchodními specifiky. Proto využíváme celou škálu jejích asistenčních služeb, od průzkumů trhu a vyhledávání potenciálních partnerů přes organizaci prezentací a asistenci při jednáních až po podporu při rozvoji designu, a to nejen v případě stávajícího projektu v Rusku, ale historicky například i v Německu nebo v Číně. Pozitivně hodnotím i podporu našich zastupitelských úřadů či příslušných ministerstev,“ dodává Blažek.
Konkrétně s moskevskou kanceláří CzechTrade spolupracují čeští akcionáři a podnikatelé už od roku 2004.Jiří Mašata, vedoucí moskevské kanceláře CzechTrade, dodává: „Jsem rád, že se našim klientům podařilo i v této pro Rusko ekonomicky složité době realizovat zmíněný projekt keramického závodu Centr-Keramika, který je z velké části postaven na českém know-how a může tak šířit tradici a dobré jméno českého keramického průmyslu jak v oblasti technologie, tak designu.“
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz
Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Štěpán Dlouhý
Account Director
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 602 685 131
E-mail: stepan.dlouhy@stance.cz