Agentura CzechTrade na konferenci v Brně představí Indii, Indonésii a Malajsii jako atraktivní exportní trhy
Praha, 5. června 2017 – Agentura pro podporu exportu CzechTrade pořádá 15. června 2017 v prostorech Krajské hospodářské komory Brno exportní fórum na téma „Jak úspěšně exportovat do Indie, Indonésie a Malajsie“. Cílem akce je sdílet s potenciálními i aktivními exportéry zkušenosti a aktuální informace týkající se těchto tří zemí.
„Indie, Indonésie a Malajsie představují pro české exportéry trhy s lákavým potenciálem. Indie už není považována za rozvojovou zemi a její hospodářství loni vzrostlo o 7,8 %. Indonésie pro změnu patří mezi nejrychleji rostoucí ekonomiky na světě, kde se v poslední době velmi rozvíjí střední příjmová třída,“ říká o vybraných trzích Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Indie začíná být pro české exportéry čím dál atraktivnější i z dalších důvodů. Tahounem tamní ekonomiky je sílící střední vrstva, kterou dnes tvoří kolem 300 milionů lidí a toto číslo nadále roste obrovským tempem. Velký potenciál lze do budoucna vidět i v největším segmentu populace, který je v Indii tvořen lidmi ve věku 15–30 let s prozápadní orientací a evropským stylem v oblékání, hudbě i technologiích.
Zajímavé příležitosti pro české exportéry přináší i Indonésie. Tamní domácí poptávka v současnosti táhne celou indonéskou ekonomiku. V tomto případě je pro české firmy výhodou fakt, že Indonésané mají rádi západní zboží. Největší obchodní šance pak na exportéry čekají v energetice, strojírenství, dopravní infrastruktuře a zdravotnictví, přičemž velké obchodní příležitosti se nabízejí také v oblasti e-commerce i v dalších oborech.
Na konferenci vystoupí řada zkušených přednášejících, kteří účastníkům představí know-how úspěšného vstupu na indický, indonéský a malajský trh. Mezi řečníky budou mimo jiné zástupci agentury CzechTrade – konkrétně ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Mumbaí Tomáš Rousek, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Jakartě Michal Sontodinomo či Dagmar Matějková, exportní konzultantka agentury CzechTrade. Dále na konferenci vystoupí také expertka na financování obchodu z Komerční banky Tatiana Proskura, specialista na zahraniční obchod z Komerční banky Radek Mendlík, vedoucí oddělení Afriky, Asie a Austrálie na Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR Petr Kulovaný nebo Oto Hrdlička, vedoucí oddělení vnějších vztahů v Regionální hospodářské komoře Brno. O zkušenosti se podělí také jedna z úspěšně exportujících firem.
Na konferenci se zájemci budou moci informovat o aktuálním dění na exotických trzích a vyměnit si zkušenosti z praxe. Konference tak může napomoci nejen potenciálním vývozcům, kterým bude schopna zodpovědět základní otázky o exotických trzích a nasměrovat je správným směrem, ale i exportérům aktivním.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz