Generální ředitel skupiny SolidSun Martin Palarčík byl hostem pořadu Byznys Kafe
V loňském roce se až čtyřnásobně zvětšil trh s fotovoltaickými elektrárnami. Některé firmy velké množství nasmlouvaných zakázek nedokázaly zvládnout a zkrachovaly. Jak se nespálit při výběru fotovoltaiky? O tom v pořadu Byznys Kafe hovořil generální ředitel skupiny SolidSun Martin Palarčík.
„Když si chcete pořídit nějakou dražší věc, třeba auto, vždy si nejprve zjišťujete osobní zkušenosti od svých známých, sousedů nebo v internetových recenzích. A tak by to mělo být i u výběru instalační firmy na fotovoltaiku,“ vysvětlil Martin Palarčík.
Ti, kdo zvažují pořízení fotovoltaiky, by si podle Palarčíka měli zjistit, jak dlouho jimi vybraná firma funguje, kolik má za sebou realizací a jaké má zkušenosti. „Je tedy třeba udělat si mezi firmami nějaký průzkum, nespoléhat jen na plané sliby a marketingová hesla,“ dodává generální ředitel skupiny SolidSun.
Jedna z dalších podstatných věcí, na kterou je třeba dávat si pozor a která vás může zlákat v reklamních sloganech, je délka instalace. Některé firmy totiž lákají na to, že zvládnou udělat FVE na střechu domu do jednoho měsíce. Za takovou dobu je sice možné namontovat solární panely, ale určitě ne zprovoznit celou elektrárnu. „U každé zakázky záleží na rozhodnutí distributora, kdy a za jakých okolností bude elektrárna do distribuční sítě připojena. Datum připojení je tedy to podstatné, to u nás proto řešíme jako první. A podle našich zkušeností trvá zhruba tři až čtyři měsíce, než k připojení elektrárny dojde,“ přibližuje Martin Palarčík, který dále vysvětluje, že zprovozněním fotovoltaiky nic nekončí. Kromě instalace je důležitý i následný servis. Standardem by mělo být také dohledové centrum, které funkce elektrárny sleduje a pomáhá řešit případné problémy. Lidé by si tak při výběru fotovoltaiky měli rozhodovat mezi firmami, které nabízí komplexní servis, nikoliv pouze část z celého procesu instalace.
Celý rozhovor si můžete poslechnout ZDE.